Als je afwezig was tijdens de leveringspoging van je pakket, is er een afwezigheidsbericht in je brievenbus achtergelaten, of heb je een melding van de eerste leveringspoging per e-mail of SMS ontvangen. Afhankelijk van de vermelde instructies op dit bericht heb je verschillende opties:
Je pakket wordt afgegeven bij een afhaalpunt
Als de bezorger het vakje “Je pakket wordt afgegeven bij een afhaalpunt” heeft aangevinkt, hoef je geen actie te ondernemen. Je ontvangt een melding per e-mail of SMS met de datum waarop je pakket beschikbaar is en het adres van het afhaalpunt waar het is geleverd. Zo kun je je pakket binnen acht dagen ophalen, op een moment dat jou uitkomt, volgens de openingstijden van het afhaalpunt.
Je pakket is bij een buur afgeleverd
Als het vakje “Je pakket is bij de buur afgeleverd” is aangevinkt, vermeldt het afleveringsbericht de naam en/of het huisnummer van de buur bij wie je pakket is geleverd. Deze informatie is ook beschikbaar in je online pakkettracking. Deze optie maakt het eenvoudiger om je pakket te ontvangen bij afwezigheid, doordat het bij een betrouwbare persoon in de buurt wordt achtergelaten.
Een nieuwe leveringspoging is gepland
Als de bezorger het vakje “Wij hebben je pakket” heeft aangevinkt, betekent dit dat je webshop heeft gekozen voor een tweede leveringspoging. Om deze levering opnieuw te plannen, ga je naar je pakkettracking en selecteer je een nieuwe datum via de knop voor herplanning. De beschikbare opties zijn:
- Levering aan huis op een latere datum
- Levering bij een afhaalpunt naar keuze
- Levering op een ander adres binnen dezelfde postcode
Let op: als je binnen 10 dagen geen nieuwe levering aanvraagt, wordt je pakket automatisch teruggestuurd naar de afzender.